FødevareWatch

Stor vækst i salget af brandede produkter får ikke Arla til at ændre målsætning

Salget af de strategisk brandede produkter gik markant frem for Arla i årets første seks måneder. Men på trods af en vækst, der overstiger det langsigtede mål, skal der ikke ændres ved målsætningen, siger koncerntopchef.

Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Som led i sin Good Growth 2020-strategi har Arla en målsætning om at øge værdien af den indvejede mælk og dermed også antallet af kroner, som flyder tilbage til de omkring 10.000 andelshavere. I forsøget på at komme i mål med den ambition har mejerikoncernen i de seneste år sat streger over aftaler, der går i retning af private label og levering af kontraktmælk for i stedet at bruge mælken i produktionen af egne brandede produkter.

I forbindelse med fremlæggelsen af regnskabet for første halvår 2019 meddeler Arla, at salget af brands som Arla, Lurpak, Castello, Puck og Starbucks, Mathilde og Cocio tilsammen er steget med 4,6 pct. i forhold til samme periode sidste år. Væksten kommer efter et 2018-halvår, hvor væksten var på 3 pct. og et 2017-halvår, hvor salget steg med 1 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier