FødevareWatch

Avis: Starbucks-aftale er blevet guldåre for Arla

Høje vækstrater i et marked med rigtig god indtjening. Det er, hvad Arla har fået adgang til gennem den meget langsigtede og lukrative aftale med Starbucks.

Foto: Jens Dresling / Ritzau Scanpix

En produktionsaftale med Starbucks, som sidste år blev forlænget og udvidet med hele 21 år, kaster gode resultater af sig i Arla.

Ifølge Børsen voksede salget sidste år med knap 30 pct. til langt over 100 millioner bægre og dåser med caffe latte, iskaffe, espresso-shots og kaffe med mandelmælk. Til avisen siger Arlas koncernmarketingdirektør, Hanne Søndergaard, at udviklingen med tocifrede vækstrater forstætter i år, og at fremtiden også fortsat er lys.

"Intet tyder jo på, at væksten på dette marked med mælkebaserede ready to drink-produkter stopper lige foreløbig. Vi tror på fortsat fremgang med tocifrede procenter. Hvert år. Så vi kommer til at fordoble vores omsætning her i løbet af få år. Det er vi helt sikre på, at vi kan. Og indtjeningen på denne produktkategori er rigtig god," siger hun til Børsen.

Arla indgår vigtig aftale med Kraft Heinz i Mellemøsten

Cocio tog et skridt tilbage efter exceptionelt godt 2017

Arla indgår 21 år lang aftale med Starbucks

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier