FødevareWatch

Chef for 7-Eleven: De næste år vil byde på et udskillelsesløb i dagligvarebranchen

Der er alt for mange dagligvarebutikker i Danmark, mener 7-Elevens adm. direktør, Jesper Østergaard. Han forudser, at nogle vil bukke under i de kommende år. For selv at ende blandt de overlevende skruer 7-Eleven blandt andet op for sit fokus på vegetarløsninger.

Konkurrencen på det danske dagligvaremarked er hård med en høj butikstæthed og mange aktører, der jagter større markedsandele.

I periferien af markedet befinder 7-Eleven sig, der mærker øget konkurrence fra butikskæder som Meny, Superbrugsen og Føtex, der alle har skruet op for udbuddet af convenienceløsninger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier