FødevareWatch

Landmad vender tilbage – denne gang med planer om at komme ind i detailhandlen

Landmad, der gik konkurs og senere blev overtaget af rigmanden Troels Holch Povlsen, genopstår. Med 100 varer fra lokale producenter vil ny direktør sælge bredt til detailhandlen. "Det her skal blive stort," siger han.

Jeppe Kvorning har en fortid som salgs- og marketingchef for Adidas. Nu står han i spidsen for Landmad, der skal køre ud i butikkerne til sommer. | Foto: PR

Efter halvandet års tavshed vender konceptet Landmad tilbage. I spidsen står Jeppe Kvorning, som har samlet en række lokale producenter under et nyt koncept med 100 varer, der skal sælges til hele Danmark i detailhandlen.

"Vi vil gøre lokale fødevarer tilgængelige, ligegyldigt hvor i landet man befinder sig. Vi vil tale de små producenters stemme, og vi skal blive landsdækkende. Det er det spændende ved det her, for der er ikke rigtig nogen, der er lykkedes med at gøre lokale fødevarer tilgængelige på landsplan før," forklarer Jeppe Kvorning, adm. direktør i Landmad.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier