FødevareWatch

Danskheden ruller ind i ny strategi hos Valsemøllen

Den 120 år gamle virksomhed fra Esbjerg, der årligt omsætter for over en halv mia. kr., vil skrue op for det danske islæt i produktionen af blandt andet mel og havregryn. "Ambitionen er, at 80-90 pct. af det korn, selskabet anvender, skal komme fra danske marker," siger direktøren.

Foto: PR

Klimaproblematikken blæser ind over den danske fødevaresektor, og flere ser potentiale i at vende den til en fordel for forretningen. Det Esbjerg-baserede selskab Valsemøllen, der producerer en lang række mel- og morgenmadsprodukter, er ingen undtagelse. Som led i en ny grøn strategi er målsætningen nu at skrue op for det danske islæt og i højere grad hente sine råvarer lokalt.

Det fortæller adm. direktør Niels Brinch-Nielsen til FødevareWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier