FødevareWatch

Arla vil lancere 15 nye økologiske produkter i år

Arla vil i 2020 sælge økologiske varer for 1,2 mia. kr. i Danmark. Kort før målstregen skal en lang række lanceringer i 2018 og 2019 hjælpe mejerikoncernen det sidste stykke.

PR/Arla
Jakob B. Knudsen, adm. direktør, Arla Danmark Foto: PR/Arla

I 2018 lykkedes det for første gang Arla at omsætte for mere end én mia. kr., og dermed nærmer mejerikoncernen sig sin 2015-målsætning om i 2020 at omsætte for 1,2 mia. kr.

Det seneste år har mejeriproducenten lanceret 15 nye økologiske produkter, og blandt andet mærket Øko voksede med 9 pct., skriver koncernen i en meddelelse.

For at nå helt i mål næste år skal salget af økologi stige med yderligere syv pct. i 2019, og planen er, at væksten blandt andet skal komme hjem gennem lancering af yderligere 15 økologiske produkter.

"Forbrugerne viser stor interesse for økologiske alternativer, og det kvitterer vi naturligvis for ved at lancere endnu flere økologiske produkter i 2019,"udtaler Jakob B.Knudsen, direktør for Arla Danmark, og tilføjer:

"Og vi kan se, at økologisk innovation betaler sig. Derfor har vi netop lanceret den nye økologiske yoghurt Øko Kun, der kun indeholder frugt og yoghurt og dermed er helt uden tilsat sukker og tilsætningsstoffer. Økø Kun er resultatet af en innovativ proces, hvor vi skubber rammerne for, hvad vores økologiske produkter indeholder og består af. Samtidig vil et fokusområde i 2019 ligeledes være at konvertere endnu mere af vores emballage til grøn og miljøvenlig emballage, hvilket er en vigtig prioritering for Arla."

Arlas økologiske omsætning runder en milliard kroner

Når det gælder mad og drikke er kursen klar i virksomhederne - er detailhandlen?

Økologisk mælkeproduktion når rekordhøjt niveau i 2018

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier