FødevareWatch

Nye kinesiske regler hev tæppet væk under Arlas vækst i 2018

Hvor 2017 var et jubelår for Arla i Kina, var 2018 en noget mere afdæmpet omgang. Nye regler reducerede adgangen for Arlas produkter, og det betød, at der igennem året kun var tre produkter på hylderne. Det sætter spor i tallene for vækstmarkedet.

Foto: Arla

De seneste efterhånden mange år har det ikke skortet på overskrifter og citater, som taler om danske muligheder i det store kinesiske marked. Men efter et enkelt års stor optur, har 2018 igen været en mere beskeden omgang for mejeriproducenten Arla.

Det kom frem i forbindelse med regnskabet for 2018, som blev fremlagt onsdag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier