FødevareWatch

Arla vil opprioritere bæredygtighed i 2019

Mange forbrugere ser problemer forbundet med fødevareproduktion og animalsk produktion. Derfor vil Arla nu tage mere aktiv del i debatten og fortælle om, hvad koncernen gør for at mindske miljøbelastningen.

Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Den danske andelskoncern Arla vil i løbet af 2019 skrue op for bæredygtigheden og samtidig tage større del i debatten om klimaudfordringerne i produktionen af fødevarer.

Det skriver Dansk Markedsføring.

"I dag er der mange forbrugere, som ser problemer forbundet med fødevareproduktion og animalsk produktion i det hele taget. Så kunsten er at få debatten til at handle om, hvad vi gør ved det – fremfor det konstaterende i, at vi har et problem," siger Hanne Søndergaard, koncernchef i Arla med ansvar for innovation og marketing.

Hun fortæller, at Arla ikke har lagt et særligt bæredygtighedsbudget.

Arla opretter ny innovationsafdeling

Arla investerer tungt i branding uden for Skandinavien

Arla lancerer mælkeprotein som kødalternativ

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier