FødevareWatch

Arla vil opprioritere bæredygtighed i 2019

Mange forbrugere ser problemer forbundet med fødevareproduktion og animalsk produktion. Derfor vil Arla nu tage mere aktiv del i debatten og fortælle om, hvad koncernen gør for at mindske miljøbelastningen.

Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Den danske andelskoncern Arla vil i løbet af 2019 skrue op for bæredygtigheden og samtidig tage større del i debatten om klimaudfordringerne i produktionen af fødevarer.

Det skriver Dansk Markedsføring.

"I dag er der mange forbrugere, som ser problemer forbundet med fødevareproduktion og animalsk produktion i det hele taget. Så kunsten er at få debatten til at handle om, hvad vi gør ved det – fremfor det konstaterende i, at vi har et problem," siger Hanne Søndergaard, koncernchef i Arla med ansvar for innovation og marketing.

Hun fortæller, at Arla ikke har lagt et særligt bæredygtighedsbudget.

Arla opretter ny innovationsafdeling

Arla investerer tungt i branding uden for Skandinavien

Arla lancerer mælkeprotein som kødalternativ

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier