FødevareWatch

Brexit får Tican til at kigge mod Australien og Japan

Storbritannien har i årevis været et af de vigtigste markeder for den danske slagterikoncern Tican, men den danske bacon skal fremover i højere grad sendes til tredjelandsmarkederne.

Ove Thejls, adm. direktør i Tican. Foto: Thomas Emil Sørensen/Polfoto/Arkiv

Om to måneder, 29. marts, står Storbritannien til officielt at forlade EU, men usikkerheden om, hvorvidt det lykkes at finde en aftale er stor. Hos slagterikoncernen Tican håber man på, at brexit bliver udskudt, og samtidig har koncernen rettet blikket mod andre markeder for at kompensere for usikkerheden.

Det skriver Børsen.

"Vi vil satse endnu mere på tredjelandsmarkederne Australien og Japan. Det er den mulighed, vi har, men det bliver selvfølgelig til en lidt lavere pris," siger Ove Thejls, adm. direktør i Tican, til avisen.

Storbritannien har i årevis været et af Ticans vigtigste markeder. Ifølge Brøsen ekporterede det tysk-ejede selskab i 2016 bacon til de britiske øer for 400 mio. kr., mens det tal nu er faldet til omkring 300 mio. kr. grundt lavere pund og fokus på andre markeder.

Minister: Hård brexit kan koste danske virksomheder 17 mia kr

Tican-chef: Hård brexit-hammer vil ramme fra dag et

Tican advarer mod at spare på diplomatiet

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier