FødevareWatch

Johan Bülow lufter store udlandsambitioner

Lakridsselskabet Lakrids by Bülow skal frem mod 2020 stadfæste sig som et internationalt sælgende selskab, lyder det fra selskabets stifter.

Foto: /Ditte Valente/Arkiv

I 2020 skal mindst 75 pct. af omsætningen hos Lakrids by Bülow hentes uden for Danmark.

Det fortæller stifter og medejer af selskabet, Johan Bülow, til Berlingske.

Det skal ses i lyset af, at 75 pct. af omsætningen for tre år siden kom fra salget i Danmark. Målet om det udenlandske mersalg skal indfries med den svenske kapitalfond Valedo Partners i ryggen.

"Private equity er en fantastisk muskel at få med om bord på en forretning som den her. Vi kan nu nogle flere ting og får nogle kompetencer, som vi ikke havde før. Det er som at få spændt en turbomotor på ryggen i alt, hvad vi laver," siger Johan Bulow til Berlingske.

Valedo Partners købte for to og et halvt år siden 75 pct. af virksomheden for omkring 470 mio. kr., skriver avisen videre.

Lakridskongen ændrer navn

Kapitalfond køber igen op på den københavnske fiskerikaj

Medie: Svensk ejer af Lakrids By Johan Bülow bekymret over udvikling i selskabet

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier