FødevareWatch

Ny analyse: Mere end hver tiende spiser dagligt convenienceprodukter

Andelen af danskere, der dagligt indtager convenience-fødevarer, stiger og er nu over 10 pct. Samtidig stiger andelen af danskere, der køber deciderede færdigmåltider, viser analyse fra L&F.

Foto: Jens Henrik Daugaard

Convenienceprodukter i form af snittede grøntsager, måltidskasseløsninger, en pizza fra det lokale pizzeria eller en færdigret klar til opvarmning fra supermarkedet udgør en stadig voksende del af danskernes madbudget.

Det viser en analyse fra L&F, hvor Epinion har spurgt et repræsentativt udsnit af danskerne om deres forbrugsvaner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Fazer relancerer ikonisk slikkepind

Et lille år efter at den finske slikproducent Fazer trak stikket på sin kendte Dumle-slikkepind på grund af produktionsudfordringer, har den igen kurs mod hylderne.

Aldi dropper kontrakt med Deliveroo

Den tyske discountkæde har i kølvandet på ny branchedata, hvor kunderne er vendt tilbage til gamle indkøbsvaner, valgt at stoppe leveringsaftale med Deliveroo.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier