FødevareWatch

Unilever lægger 24,6 mia kr for indisk maltproducent

Den store forbrugsvarekæmpe vil efterlade sig et større aftryk i Indien, og derfor har koncernen købt et stort brand hos Glaxoklinesmith.

Unilever har indvilget i at betale 3,3 mia. euro, svarende til 24,6 mia. kr., til Glaxoklinesmith for til genglæd at få lov at overtage brandet Horlicks, som er store på produktionen af varme maltdrikke i Indien.

Ifølge Financial Times sker opkøbet for netop at få bedre fat i det voksende indiske marked, og det store bud sikrer overtagelsen af Horlicks foran konkurrenter som Coca-Cola og Nestlé, der også var med i slutspillet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Professor: Klimavenlig mad skal normaliseres

På samme måde, som elbilerne spreder sig og i højere grad bliver normen i fremtidens bilpark, skal danskernes lyst til klimavenlige fødevarer igennem en proces, hvor det bliver normalen at spise mere grønt, mener professor Katherine Richardson, der er medlem af Klimarådet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier