
Det New York-baserede måltidskasseselskab Blue Apron er inde i en svær periode.
I det netop afsluttede tredje kvartal måtte man se omsætningen gå tilbage med 28 pct. i forhold til samme kvartal i 2017, og på bundlinjen indkasserede selskabet et underskud på 34 mio. dollars. Omsætningen i selskabet blev på 151 mio. dollars, svarende til 995 mio. kr.
Ifølge Just-Food.com vil Blue Apron som konsekvens af vanskelighederne fyre 100 af de i alt 2500 ansatte, og derudover lukker man ned for en stribe markedsføringsinitiativer.
Årsagen til tilbagegangen i Blue Apron skal findes i den stigende konkurrence på markedet i USA, hvor senest Amazons entre har rystet træet.
Blue Apron falder i værdi efter endnu en markant tilbagegang
Blue Apron får ny finansdirektør
Plantebaseret måltidskasseselskab i USA henter tocifret millioninvestering
Måltidskassekoncern fortsætter nedtur mens kunderne siver ud