FødevareWatch

Kokkenes Køkken måtte sende 100 millioner og 130 ansatte i favnen på ISS

Når giganterne melder sig ind i kampen om kunderne, og arenaen samtidig rykker op på et globalt plan, er der ikke meget at stille op. Det erfarede adm. direktør i Kokkenes Køkken, da ISS satte kløerne i firmaets største kunde: "Når du spørger, om det gør ondt, så er svaret ja."

Kokkenes Køkken overdragede 130 ansatte til ISS, da ISS overtog Forsvaret som kunde i starten af 2018. I dag har Kokkenes Køkken mellem 70 og 80 ansatte. | Foto: Kokkenes Køkken PR

Den 1. februar sagde Forsvaret farvel til det knap fire år gamle cateringfirma Kokkenes Køkken som kantineleverandør. Den statslige institution skulle nemlig have kantineservice i udlandet, og på den bane kunne Kokkenes Køkken ikke spille med.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Spar styrker fokusset på egne mærker

Detailkædens egne private label-varer skal fylde mere i sortimentet, og der sættes derfor fut under udviklingen af nye sortimenttilføjelser på tværs af kategorier som frost, friske fødevarer og non-food. Ifølge mediet The Grocer sker det i et forsøg på at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter billigere varer i en tid med tårnhøj inflation. Hvilke konkrete produkter, der kommer ud af Spars øgede fokus på private label-mærkerne, melder historien intet om, men detailkæden meddeler, at man har planer om at skabe 90 nye produktlinjer i løbet af 2023 på tværs af alle tre kategorier. Kædedirektør, Louise Hoste, uddyber:”Taget leveomkostningskrisen i betragtning kommer Spars brandteam uden tvivl til at gennemgå alle kategorier for at sikre, at kunderne har passende muligheder for at nå deres budgetter, uanset om det er kunder, der stadig ønsker at forkæle sig med premium, eller kunder, der leder efter billigere varer.”Tilbudsjagten er nu også gået ind på Coops egne mærkerLeverandører om årsforhandlinger: ”Alle ender med at fire på indtjeningen”Danskerne flokkes om tilbud - analysehus peger nye tendenser ud

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier