FødevareWatch

Amerikansk morgenmadsproducent overrasker trods udfordret hjemmemarked

Kellogg overgik analytikernes forventninger til indtjeningen i andet kvartal. Bedst går det i Sydamerika og Afrika, mens hjemmemarkedet halter.

/ritzau/John Raoux/AP
Foto: /ritzau/John Raoux/AP

Det amerikanske selskab Kellogg, der producerer morgenmadsprodukterne Kellogg's Cornflakes og Special K, kom ud af årets andet kvartal med en bedre indtjening end forudset.

I kvartalet landede indtjeningen på 1,12 dollar per aktie, og det var mere end indtjeningen per aktie på 1,05 dollar, som analytikernes ifølge Bloomberg News havde regnet med.

Kelloggs samlede salg i perioden var også en positiv overraskelse, da det ramte 3,36 mia. dollar, mens analytikerne havde ventet 3,29 mia. dollar på den post.

Regnskabet for andet kvartal indeholder også en opjustering af forventningerne til hele året i kølvandet af det gode momentum i første halvår og skattefordele.

For hele 2018 forventer Kellogg nu en salgsvækst på 4-5 pct. mod tidligere 3-4 pct., mens den ordinære indtjening per aktie ventes at ramme 11-13 pct. mod tidligere 9-11 pct.

"Vi har styrket vores portefølje med opkøb, udvidet vores tilstedeværelse på nye markeder, og vi har styrket vores største brands. Dette er begyndt at vise sig i vores nettosalg og markedsperformance, og det sætter os i en situation, hvor vi kan løfte vores helårsforventninger," siger Steve Cahillane, der er direktør for Kellogg, i regnskabet.

Det er særligt aktiviteterne i nye markeder som Sydamerika og Afrika, der har været med til at skabe godt momentum i år, mens selskabet fortsat har udfordringer med at vokse på det amerikanske hjemmemarked for snacks og morgenmadsprodukter.

I formarkedet faldt aktien 0,9 pct.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier