FødevareWatch

Summerbird: Økologi er normen i Japan – ikke en specialitet

Summerbird har haft butik i Japan i over tre år, og nu deler ejerne bag datterselskabet i landet ud af de lærdomme, de har gjort sig på det japanske chokolademarked.  

Foto: Tobias Nørgaard Pedersen

Til februar er det fire år siden, at Summerbirds butik i Tokyo åbnede. Det var blomsterdekoratøren Nicolai Bergmann, der ville have dansk luksuschokolade til Japan, hvor han har haft adresse i knap to årtier.

Nicolai Bergmann er et velkendt navn i den japanske forretningsverden, hvor han gennem sine 12 blomster- og designbutikker i landet, har kunder som den japanske kejser, Mercedes og modehusene Kenzo og Furla. 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier