FødevareWatch

Investeringer sender bundlinjen tilbage hos Lakrids By Johan Bülow

Lakridsproducenten øger omsætningen, men må samtidig se bundlinjen falde markant i et år, hvor der blev satset på nye markeder.

Foto: Arkiv: ritzau/Linda Johansen.

Et sats på at gå ind i flere nye markeder sender årets resultat ned hos den kendte lakridsproducent Lakrids By Johan Bülow.

Det skriver Børsen, der har kigget i det seneste regnskab fra virksomheden.

I 2017 endte årets resultat således på 2,6 mio. kr. mod 13,7 mio. kr. året forinden.

Det er der dog en forklaring på, lyder det fra selskabets stifter og nuværende kreative direktør Johan Bülow.

"Vi er ved at lære hele verden at elske lakrids, og det er en investering. Og der er vel ingen med indblik i forretningsførelse, der forventer, at man kan indtage fire-fem nye markeder og tjene penge fra dag ét," siger han til avisen.

I 2017 er omsætningen i selskabet da også steget med 20 pct. til i alt 168,9 mio. kr.

Lakrids-Bülows søster har fortsat gang i skumfiduserne

Bülow om afsked med direktørtitel: Jeg vil gerne udvikle og finde nye råvarer

Bestyrelsesmedlem beholder sin plads i lakridsselskab trods udfald af Hummel-sag

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier