FødevareWatch

Bred bæredygtig agenda giver vækst hos landets største sushikæde

Kodeordet i Letz Sushi har længe været bæredygtighed, men efter skiftet til økologiske ris og certificerede fisk har begrebet nu også sat sine klare aftryk på restauranternes stole og facader. Det koster penge at skille sig ud i det voksende restaurantmarked, siger direktøren.

Foto: PR / Letz Sushi

På ugentligt plan ruller der nyheder ind om, at ind- og udenlandske restaurantkoncepter vil åbne nye spisesteder, der skal tilgodese danskernes voksende lyst til at indtage aftensmaden andre steder end i privaten.

Med 21 restauranter på landkortet er sushikæden Letz Sushi, som er ejet af dynemanden Lars Larsen, landets mest udbredte sushikæde, og her har direktør Anders Barsøe siden sin tiltræden i 2016 arbejdet med begrebet bæredygtighed som nøgle til forretningens vækst.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Nye slikbutikker på nettet holder fast i coronaoptur

Med medvinden fra blandt andet den lukkede grænsehandel og de slikhungrende danskere i ryggen klarede danske online slikbutikker sig godt igennem 2020. Nu melder spørgsmålet sig: Kan man blive ved med at sælge slik på nettet, efter coronaen har lettet sit tag?

Arla-bestyrelse udpeger ny næstformand

Arlas bestyrelse har udnævnt afløser til svenske Heléne Gunnarson, som har besluttet at træde ud af andelskoncernens bestyrelse, forud for den kommende nye strategiperiode skydes igang.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier