FødevareWatch

Odense Marcipan-chef: Vores fremtidige resultat kommer ikke til at stige, som det gjorde i 2017

Salget af et skrantende, italiensk datterselskab resulterede i en rutchetur for moderselskabet Odense Marcipan. Efter en tur i dalen er selskabet nu tilbage på toppen med udsigt til mere ro på bundlinjen i 2018. Det fortæller direktøren i et interview. 

Foto: POLFOTO

Det Orkla-ejede dessertselskab Odense Marcipan oplevede i 2016 noget af et dyk på bundlinjen, og det var hverken det til tider tørkeramte mandelmarked eller de svingende danske nøddeafgifter, der gjorde udslaget.

Det var derimod selskabets italienske datter, Natural Food, der ikke leverede.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier