FødevareWatch

Burgerkæde skærper det vegetariske salg i Skandinavien

Den svenske burgerkæde Max udvider det vegetariske sortiment. I 2022 skal halvdelen af de solgte varer være vegetariske.

Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV

Burgerkæden Max, der har tre restauranter i Danmark, udvider udbuddet af vegetariske produkter inden for burgere, nuggets og dips.

Det sker som et led i kædens bestræbelser på, at halvdelen af kædens salg skal være vegetarisk i 2022.

"Det bedste, vi kan gøre for klimaet lige nu, er at sørge for at vores grønne burgere smager mindst lige så godt som vores oksekødsburgere. Nu sætter vi hastigheden et gear op for at komme nærmere vores mål om, at i 2022 skal halvdelen af vores salg være andet end rødt kød," siger Richard Bergfors, der er øverste chef for Max, i en pressemeddelelse.

Max omsatte for 2,8 mia. SEK i 2016. Kæden har i alt 130 fordelt over Sverige, Norge, Danmark og Polen.

Max lancerede første gang vegetariske burgere i 2016, oplyser kæden.

Svensk burgerkæde satser massivt på Polen

Vanskelig brødfusion bag ambitiøs ny fødevarekoncern

Svensk burgerkæde skruer op for vegetarsats

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier