FødevareWatch

Tine jagter tabt marked

Lette mælkevarianter med nye smage skal vinde noget af det tabte marked tilbage i den norske mejerikoncern Tine.

Tine/PR
Foto: Tine/PR

På 10 år er indtaget af mælk i Norge reduceret med 30 pct., og det mærker man tydeligt hos en aktør som Tine.

Ifølge Hegnar.no er mejerikoncernen blandt andet mærket af, at der ude i detailhandlen kommer mere og mere konkurrence fra de plantebaserede alternativer.

"Vi ser, at salget af Tine-mælk fortsætter med at falde, hvilket delvist skyldes tabet af markedsandele, men også fordi mælkeforbruget generelt falder i Norge. Plantebaserede produkter er nok årsag til noget af det," siger Veronika Skagestad, kommunikasjonsrådgiver i Tine til mediet NTB ifølge Hegnar.no.

For at vende udviklingen lancerer Tine en række varianter, der med nye smage og mindre indhold af fedt, skal tiltrække nogle af de forbrugere, som med afsæt i sundhedstrends forfølger de plantebaserede alternativer.

Norsk mejerikoncern skal spare 450 mio

Danone vil sælge milliardandel i japanske Yakult

Russisk kødindustri banker afsted

Forsiden lige nu

Supermarkedsgigant skærer ned

Salling Group, der står bag kæderne Netto, Føtex og Bilka, reducerer bemandingen i en række centrale funktioner for at ruste sig bedre i konkurrencen.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier