
Axfood lukker fjerde kvartal med vellykket salg i 2017. Dermed kan ledelsen i den svenske detailkoncern se årsresultatet stige, og det betyder ifølge adm. direktør, Klas Balkow, at koncernens investeringsniveau vil fortsætte i 2018.
Axfood-koncernens nettoomsætning udgjorde 46 mio. svenske kr. det er en stigning på 6,0 pct. fra året før. Alene i fjerde kvartal steg omsætningen 6,4 pct. med 12 mio. svenske kr.
"Som i hele året var salget stærkt i fjerde kvartal. Driftsresultatet for kvartalet er på niveau med året før og i 2017 i overensstemmelse med vores prognose og koncernens langsigtede 4 pct. mål," siger adm. direktør Klas Balkow om årets resultat, der ellers oplevede udfordringer i første halvår.
Højt aktivitetsniveau løfter toppen hos Axfood
Ifølge Klas Balkow vil Axfood i fremtiden investere yderligere i forretningens fødevarerkoncepter, som direktøren vil udvikle i overensstemmelse med kundernes købsadfærd og digitale muligheder.
"Det betyder, at vi fortsætter vores høje investeringsniveau. I 2018 forventes investeringer at udgøre 900-1000 mio. svenske kr. Ud over vores tidligere langsigtede mål tilføjer vi også vækstmål, hvilket betyder, at Axfood vil vokse mere end markedet," forklarer Klas Balkow.