FødevareWatch

Danske badmintonstjerner er Danisas genvej til kinesiske kunder

Småkageproducenten Danisa har skruet markant op for sit budget til sponsorater. I efteråret indgik den indonesisk-ejede virksomhed en ny stor aftale med det danske badmintonlandshold, der bruges som en reklamesøjle over for særligt kinesiske forbrugere.

Det danske badmintonlandshold vandt i 2016 Thomas Cup, der er verdens mest prestigefyldte holdturnering for herrelandshold. Det var en god reklame for trøjesponsoren Danisa. | Foto: AP

Da den danske badmintonspiller Hans Kristian Vittinghus i maj 2016 strakte hænderne i vejret efter at have sikret Danmark den første sejr nogensinde i verdens mest prestigefyldte holdturnering for herrelandshold, Thomas Cup, var det med småkageproducenten Danisa som trøjesponsor.

En god reklame for selskabet, der primært afsætter sine butter cookies i Asien, hvor badminton er en yderst populær sport, der bliver fulgt af millioner af mennesker.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Brancheforening får ny formand

De 50 medlemmer i brancheforeningen for plantebaserede fødevarer, Plantebranchen, får ny formand, der nok er kendt af de fleste i den sfære.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier