FødevareWatch

Dat-Schaub-chef: Vi har ikke foretaget det sidste opkøb

Med opkøb i Sydamerika og Spanien har Dat-Schaub indledt et væksteventyr, som i 2021 skal udmønte sig i en omsætningsfremgang på mindst én mia. kr. Ifølge direktøren i Dat-Schaub har de fem nye erhvervelser fjernet flere sorte pletter på virksomhedens verdenskort.

Som led i bestræbelserne på at blive, om ikke den allerstørste, så i hvert fald den bedste, leverandør af tarme til pølse- og salamiproduktionen har Danish Crown-datterselskabet Dat-Schaub netop købt majoriteten i fem selskaber, hvoraf fire befinder sig i Sydamerika.

Ifølge direktør Jan Roelsgaard er opkøbene kommet på plads efter 6-9 måneders forberedelser, og de skal alle bidrage med ny vækst til den i forvejen store tarmforretning, der i 2016/2017 leverede en omsætning tæt på 4 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier