FødevareWatch

Vegetarbølgen slår ind over de danske McDonalds-restauranter

McDonalds Danmark vil ligesom så mange andre fødevarevirksomheder gerne have del i den vegetartrend, der buldrer af sted. Derfor er restaurantkæden, der mest er kendt for sine kødfyldte produkter, nu klar med en vegetarburger.

Foto: Nam Y. Huh/AP

McDonalds placerer en vegetarburger på menukortet, så de stadig flere danskere, som gerne udelader kød fra måltidet også har et alternativ, når de er på jagt efter en hurtig middag.

Det fremgår af en pressemeddelelse, som burgerkædens danske forretning har sendt ud.

"Vi har – især i den seneste tid – oplevet, at en del af vores gæster har efterspurgt en burger, som ikke indeholder kød – så vi kan bestemt også mærke tendensen. Derfor har vi gennem noget tid arbejdet meget målrettet med at udvikle vores eget tilbud til dem, der gerne vil have et alternativ til vores burgere med enten kød eller kylling," udtaler Mads Friis, kommerciel direktør i McDonalds Danmark, om den burger, der indeholder to vegetariske bøffer, som primært består af Quinoa, rød peberfrugt og krydderier.

"Det er ikke nok at have et grønt alternativ, for selvfølgelig skal en vegetarburger også smage rigtig godt. Derfor tog det lidt tid og mange smagstest af forskellige vegetarbøffer, før vi fandt den rigtige løsning til danskerne," hedder det videre fra Mads Friis.

I første omgang lanceres det kødfrie alternativ i halvdelen af de 88 danske burgerrestauranter, mens resten får burgeren på tavlen i løbet af 2018.

Smarte burgerbarer myldrer frem - McDonalds jubler

McDonalds i topform i Danmark - vil åbne mange nye restauranter

McDonald's sælger overraskende meget mad i USA

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier