FødevareWatch

Arla er fødevarebranchens mest værdifulde brand

De store danske føde- og drikkevareselskaber er stærkt repræsenteret på listen over de 50 mest værdifulde danske brands.

Kronprinsesse Mary klippe snoren, da Arla tidligere på ugen indviede sit nye innovationscenter.

Det internationale analyseselskab Brand Finance har lavet en liste over de mest værdifulde varemærker i Danmark, og her er der ingen i nærheden af Lego, som indtager en førsteplads med en værdi af ca. 50,3 mia. kr.

Arla er ifølge analysen 24,93 mia. kr. værd, og er Danmarks næstmest værdifulde brand. Det til trods for, at Arlas brandværdi er gået tilbage med 4 pct. i forhold til 2015.

Brand Finances måde at opgøre et brands værdi på afhænger af, hvor meget salg selve varemærket trækker, og hvad man skal regne med at betale i licens for at bruge brandet.

Branchen er i det hele taget stærkt repræsenteret på listen over Danmarks mest værdifulde brands.

Blandt de øvrige fødevare-, drikkevare- og detailbrands er følgende:

Coop (10. plads), Dansk Supermarked (12. plads), Carlsberg (13. plads), Lurpak (16. plads), Danish Crown (18. plads), Danepak (19. plads), Fakta (21. plads)

Se hele listen her.

Her er verdens mest værdifulde spiritus- og ølbrands

De mest værdifulde danske brands

Arla overgår Lego

Forsiden lige nu

Svensk veganerkomet vil starte produktion i USA

Svenske Oatly, der ligesom danske Naturli Foods producerer en stribe plantebaserede mælkealternativer, vil møde den voksende amerikanske efterspørgsel med opførelsen af en ny fabrik 'over there'.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier