FødevareWatch

Arla er fødevarebranchens mest værdifulde brand

De store danske føde- og drikkevareselskaber er stærkt repræsenteret på listen over de 50 mest værdifulde danske brands.

Kronprinsesse Mary klippe snoren, da Arla tidligere på ugen indviede sit nye innovationscenter.

Det internationale analyseselskab Brand Finance har lavet en liste over de mest værdifulde varemærker i Danmark, og her er der ingen i nærheden af Lego, som indtager en førsteplads med en værdi af ca. 50,3 mia. kr.

Arla er ifølge analysen 24,93 mia. kr. værd, og er Danmarks næstmest værdifulde brand. Det til trods for, at Arlas brandværdi er gået tilbage med 4 pct. i forhold til 2015.

Brand Finances måde at opgøre et brands værdi på afhænger af, hvor meget salg selve varemærket trækker, og hvad man skal regne med at betale i licens for at bruge brandet.

Branchen er i det hele taget stærkt repræsenteret på listen over Danmarks mest værdifulde brands.

Blandt de øvrige fødevare-, drikkevare- og detailbrands er følgende:

Coop (10. plads), Dansk Supermarked (12. plads), Carlsberg (13. plads), Lurpak (16. plads), Danish Crown (18. plads), Danepak (19. plads), Fakta (21. plads)

Se hele listen her.

Her er verdens mest værdifulde spiritus- og ølbrands

De mest værdifulde danske brands

Arla overgår Lego

Forsiden lige nu

Hedebølge presser dansk slagterigigant baglæns

Danish Crowns ledelse har lovet selskabets ejere, at slagterigiganten inden 2021 vil præstere en langt bedre indtjening end konkurrenterne. Lige nu har de store tyske slagterier dog det største forspring til Danish Crown i 10 år.

Billige afrikanske øl skal bane vejen for klodens kæmper

Mens europæiske og amerikanske forbrugere i stigende grad vender øl og alkoholiske drikke ryggen, har industrikæmperne indstillet kikkerten på det afrikanske kontinent, hvor afsætningen skal øges gennem blandt andet meget billige øl.

Er norsk netbutik på vej mod børsnotering?

Kolonial.no, den store tabsgivende dagligvarebutik på nettet i Norge, kan ifølge analytiker have kurs mod en børsnotering, efter at et svensk investeringsselskab har investeret 300 mio. norske kr. i forretningen.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier