FødevareWatch

Campari køber premium gin-mærke

Spirituskonglomeratet Gruppo Campari er i gang med en handel om at overtage det kendte ginmærke Bulldog London Dry Gin.

Foto: Grupo Campari/PR

Gin er i høj kurs - og åbenbart så eftertragtet, at den italienske spirituskoncern Gruppo Campari ikke kunne vente med at overtage premium ginmærket Bulldog London Dry Gin.

Siden 2014 har Campari-gruppen distribueret den kendte gin. I forbindelse med distributionsaftalen, blev der også indgået en aftale om, at italienerne kunne købe selskabet i 2020. Men den aftale er nu blevet genforhandlet, så Campari-gruppen kan begynde at overtage gin-selskabet allerede nu.

Campari-folkene er derfor gået i gang med at købe største delen af aktiverne i Bulldog London Dry Gin.

Det skriver fagmediet Beveragedaily.com.

Mediet skriver, at Bulldog Gin er det hurtigst voksende gin-brand i verden ifølge analyseselskabet IWSR, der har specialiseret sig i alkoholmarkedet.

For ca. et år siden var det Camparis konkurrent den franske spirituskoncern Pernod Ricard, som var ude med tegnedrengen for at få fat på et populært ginmærke. Med købet af spiritusselskabet Black Forest Distillers fik franskmændene fingrene i det verdenskendte premium-brand Monkey 47.

Opkøb af mindre producenter er tidligere blevet beskrevet som et tegn på, at kæmperne er udfordret af de mange mindre destillerier, som er poppet op de senere år.

Gammel gin-klassiker får nyt udseende

Pernod køber tysk hipster-gin

Dansk spiritus er blevet genfødt

Japanere overtager britisk gin-label

Spiritushandel godkendt: Hip gin får ny salgskanal i Danmark

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier