FødevareWatch

Gammel gin-klassiker får nyt udseende

Den verdensberømte gin Beefeater 24 får en makeover af sin ejer Pernod Ricard. Flasken skal være helt rød.

Foto: With courtesy of Instagram/Pernod Ricard.

Den 140 år gamle verdensberømte gin Beefeater 24 har fået nyt udseende.

Spirituskonglomeratet, som ejer gin-brandet, Pernod Ricard, har valgt at gøre flasken rød.

Det skriver fagmediet Thedrinksreport.com.

Foto: Instagram/Pernod Ricard
Foto: Instagram/Pernod Ricard
Mediet skriver, at det nye look er en reaktion på den stigning, der de seneste år har været i mængden af premium-ginmærker. I takt med at gin er blevet populær igen, er der kommet en række af nye mærker. Mange af dem har interessante og bemærkelsesværdige flasker, såsom den kendte gin Monkey 47.

Det nye design skulle gerne få den til at skille sig ud fra konkurrenterne,

Ifølge Beefeater 24's hjemmeside, blev den berømte gin skabt tilbage i 1876 af briten James Burrough, som i 1863 havde købt destilleriet Chelsea, som han siden brugte til at fremstille en række forskellige gin brands.

Spiritushandel godkendt: Hip gin får ny salgskanal i Danmark

Pernod køber tysk hipster-gin

Gin-salget fortsætter med at vokse

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier