FødevareWatch

Propperne springer i dansk champagne-salg

Der er for alvor kommet gang i salget af champagne og mousserende vine. Coop melder ifølge Berlingske om en champagne-stigning på 65 pct. siden 2015.

Foto: BRUNO FAVA

Ifølge Berlingske er der efter et par lavvandede år igen for alvor kommet skub i salget af champagne i Danmark.

Til avisen fortæller Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen, at det er blevet moderne at drikke mousserende vine, men oven i salget af cremant og cava kommer et voksende salg af champagne-flasker. I alt melder Coop om en stigning på 65 pct. i salget siden sidste år.

Samme tendens møder Berlingske hos konkurrenterne i Dansk Supermarked.

"Vi oplever en stigende interesse for champagne i vores butikker, men også via Bilka.dk og Føtex.dk, hvor vi har udvidet sortimentet for sparklings og champagner betragteligt, og vi har champagner lige fra 24 kroner til de lidt finere i klassen, der koster 15.500 kroner," siger Karsten Jensen, kategorimanager for vin og spiritus i Dansk Supermarked Group.

"Vi vil gøre for mousserende vin, hvad Johan Bülow har gjort for lakrids"

Slikfirma hentede investering i kendt tv-program og skifter nu navn

Vivino rykker ind i Dansk Supermarked i Danmark og Tyskland

Ung champagne-iværksætter tjener penge - men kunderne jubler ikke

Champagne ramt af frost, svampe og råd

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier