FødevareWatch

Nu skal amerikanerne også vide, hvad der er i deres øl

Den amerikanske brancheforening for bryggeriindustrien vil nu have selskaber til at oplyse om ingredienserne i deres øl på selve produktet. De fleste store selskaber har allerede tilsluttet sig initiativet, der følger i fodsporene på et lignende tiltag i Europa sidste år.

Foto: SABMiller/ PR

Amerikanske forbrugere skal fremover have klar information om ingredienser i de øl, de køber, og blandt andet kunne se hvor mange kalorier, der er i produkterne.

Det mener landets brancheorganisation for bryggerinidustrien, The Beer Institute, som tirsdag offentliggjorde nye retningslinjer for varedeklaration på øl under navnet The Brewers Voluntary Disclosure Initiative.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier