
Carlsberg kan efter et par nervepirrende dage ånde lettet op. Bryggeriet, der er storsponser ved EM i fodbold i Frankrig, har fået tilladelse til fortsat at servere øl ved stadioner og i fanparker.
Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.
"Indtil videre fortsætter vi med at servere Carlsberg-pilsnere og Tourtel Twist i fanzonerne og vores lavalkoholøl Carlsberg 0,5 pct. på stadioner," siger Carlsbergs informationschef, Kasper Elbjørn, til Jyllands-Posten Erhverv.
Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
De franske myndigheder har tidligere truet med alkoholforbud i områder omkring stadioner, efter omfattende uroligheder i Marseille mellem russiske og engelske fans i weekenden. I forbindelse med torsdagens kamp mellem England og Wales blev der udstedt et 24-timers alkoholforbud op til kampen.
Carlsberg har postet millioner i Euro 2016, hvoraf en del af pengene forhåbentligt kan blive hentet hjem på ølsalg i forbindelse med fodboldkampene. I forvejen er Carlsberg hæmmet af, at der ikke må reklameres for alkohol på stadioner.
Carlsberg bider negle efter trusler om forbud mod øl til EM