FødevareWatch

Carlsberg erstattes som ølpartner i Premier League

I kampen om fodboldsfansenes øltrang har Carling erstattet Carlsberg i fodboldligaen Premier League. Det har kostet ejerne Molson Coors 39 mio. dollars.

Martin Rickett/AP/Polfoto
For den nette sum af 253 mio. kr., har Carling erstattet Carlsberg som partner i Premier League. Foto: Martin Rickett/AP/Polfoto

Når den britiske fodboldliga Premier League begynder til august, vil det ikke længere være Carlsberg de tørstige fans skyller ned, men derimod Carling, et øl-mærke under det canadiske bryggeri Molson Coors.

Det skriver Chicago Tribune.

Aftalen har indtil videre kostet Molson Coors 39 mio. dollars, eller hvad der svarer til mere end 253 mio. danske kroner. Dertil kommer et krav om at bruge yderligere 26 mio. kr. på markedsføring, samt rettighederne til at skænke øl op inde på stadierne og reklamer på forboldbanens bander.

Carlsbergs vicepræsident for marketing, Mikkel Pilemand, udtaler til Chicago Tribune, at Carlsberg denne sæson fokuserer på andre fodboldrelaterede investeringer, blandt andre det Europæiske Mesterskab.

"Vi fortsætter med andre kommercielle fodboldpartnerskaber såsom Liverpool, Tottenham og flere forskellige landshold, samt fortsat engagement i sporten og vores overordnede rolle i fodbold," siger Mikkel Pilemand.

Det er Carlings første officielle sponsoraftale siden 2012, og virksomheden håber at nå ud til det østeuropæiske marked, hvor specielt Rusland og Ukraine er interessante for bryggeriet.

Bank: Liverpool er en god ide for Carlsberg

Carlsberg forlænger aftale med engelsk traditionsklub

Carlsberg-optakt: Talløst kvartal ventes at vise fremgang

Forsiden lige nu

Detailgiganternes kamp gør ondt på Danish Crown

Den danske slagterikoncern Danish Crown er i klemme mellem nogle af verdens største detailkæder, der har kastet sig ud i en blodig kamp om det svækkede britiske marked. Danish Crowns indtjening presses yderligere af faldende dollarkurs og svage markeder i Asien.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier