FødevareWatch

Carlsberg poster 40 mio. kr. i Tuborg-fremstød i Vietnam

De vietnamesiske forbrugere skal vælge Tuborg frem for de konkurrerende øl-brands, og derfor har Carlsberg afsat 40 mio. kr. til en ny stor lancering i landet.

Carlsberg vil have bedre fat i de vietnamesiske forbrugere. Det skal ny kampagne hjælpe med.

Carlsberg vil bruge 40 mio. kr. på at få flere vietnamesere til at drikke øl fra Tuborg-mærket.

Vietnam er et af de asiatiske markeder, som Carlsberg satser på, og bryggeriet betegner over for Ritzau Finans fremstødet som en stor lancering.

Tuborg-lanceringen blev officielt skudt i gang med en fest forrige fredag. Ølmærket bliver solgt under sloganet "Open for fun".

"Vietnam er et stort marked med en stor andel unge i befolkningen. De er socialt aktive og elsker at dele sjove øjeblikke med deres venner. Derfor mener vi, at Tuborg passer perfekt til vietnamesiske forbrugere," lød det i den forbindelse fra Tayfun Uner, chef for Carlsberg i Vietnam, ifølge en pressemeddelelse.

Carlsberg var i 2015 nummer fire på det vietnamesiske marked, viser tal ifølge det lokale vietnamesiske medie Vietnamnet.vn. Det lokale bryggeri Sabeco lå nummer et efterfulgt af Heineken og Habeco - endnu et vietnamesisk bryggeri.

Carlsbergs topchef, Cees 't Hart, sagde ved generalforsamlingen i sidste måned, at bryggeriet har planer om at accelerere væksten gennem eksempelvis produktlanceringer. Han nævnte også, at Carlsberg vil udbygge sin position i de store ølmarkeder Kina, Vietnam og Indien.

Øl-eventyr kan drukne i sin egen succes

Carlsberg i strategisk partnerskab med Messecenter Herning

Her er Carlsbergs redningsbåd

Tuborg solgte 30 pct. bedre end Carlsberg i 2015

Her er Carlsbergs redningsbåd

 

Forsiden lige nu

Skipperpibe-ejere får ny svensk slikchef

På samme måde, som Cloetta i Danmark og Norge fik ny direktør i december skal den svenske del af forretningen til sommer også have ny direktør. Den nye direktør kommer fra en direktørpost i Findus-koncernen.

Unibake-direktør: 2017 bød på flere gennembrud

I et brødmarked, der som mange andre dele af detailhandlen har været særdeles udfordret af flad eller vigende vækst, hæfter Unibake-direktør Allan Christiansen sig ved, at 2017 bragte gennembrud for eksporten i en etableret kategori og et nybrud i økologiproduktionen.

Seneste Drikkevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier