FødevareWatch

Alkoholfrie øl hitter hos Carlsberg

I 2014 steg omsætningen for Carlsbergs alkoholfrie øl med 21 pct. Produktionen er nu oppe på 360.00 liter. Og omsætningen er steget med 2,5 mio. kr.

Nye tal fra Nielsens Dagligvare Indeks viser, at salget af Carlsbergs alkoholfrie øl Carlsberg Nordic går godt.

Erhvervsavisen Børsen har fået tallene, som viser, at der har været en stigning på 21 pct. i omsætningen fra 12,4 mio. kr. i 2014 til lidt over 15 mio. kr. i 2015.

"Der er ingen tvivl om, at Nordic er en succes for os," udtaler Jeppe Boel, senior brand manager for Carlsberg, og tilføjer:

"Vi har fået indfriet vores mål for de første år og så lidt mere til. Det er vi meget tilfredse med."

Med den stigende omsætning er fuldt en forøgelse i ølproduktionen, som i 2015 var på 360.000 liter.

Carlsberg henter ny finansdirektør hos ISS

Carlsberg sælger malteri til finner

Carlsberg-bestyrelsesformand: Vi skal ikke være store, vi skal være stærke

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier