En del af Watch Medier

FødevareWatchonsdag8. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
11.12.2015kl. 13.58

Schmeichel i spidsen for ny Carlsberg-kampagne

Den danske målmandslegende Peter Schmeichel er blevet annonceret som ny frontfigur for bryggerikoncernen Carlsbergs reklamekampagne i forbindelse med næste sommers fodbold EM i Frankrig.
Foto: Carlsberg/PR
Foto: Carlsberg/PR
af MARTIN HAVTORN PETERSEN

I morgen er alverdens fodboldfans’ øjne rettet mod Paris, hvor der trækkes lod til næste sommers EM-slutrunde i Frankrig. Og forud for den begivenhed har den danske bryggerikoncern Carlsberg, som er sponsor ved turneringen, løftet sløret for en ny marketingkampagne.

Carlsberg har allieret sig med Danmarks vel nok største målmand gennem tiderne, Peter Schmeichel, som var en hovedarkitekterne bag den største rød-hvide fodboldsucces nogensinde, nemlig hjembringelse af EM-trofæet fra Sverige i 1992.

Schmeichel, som er Global Brand Ambassador for Carlsberg, vil tage del i en række events og aktiviteter i tiden op til finalen i årets EM-turnering, hvor fans for mulighed for at møde den store dansker.

”Jeg har samarbejdet med Carlsbergs marketing-hold i et stykke tid nu, og Carlsberg har ikke bare leveret glimrende resultater, de er også fast besluttede på at gøre dette til det bedste EM nogensinde for fansene,” udtaler Peter Schmeichel, der i øvrigt mener at årets turnering vil være ligeså uforudsigelig, som da Danmark højst overraskende løb med trofæet.

Carlsbergs EM-kampagne vil være bygget op om koncernens velkendte ”probably the best”-univers, og man vil lancere en omfattende digital kampagne, som skal sikre interaktion med forbrugerne.

Blandt andet kan fans stemme på deres Carlsberg Man of the Match i hver af kampene. Samtidig er der en række konkurrencer, hvor fans kan vinde VIP-billetter til kampene og muligvis få lov til selv at indtage banen på Stade de Lyon.

Carlsberg føler sig allerede som vinder til EM i Frankrig

Fodbold kan gå en hård tid i møde hos Carlsberg

Carlsberg forlænger med dansk superligaklub

Relaterede artikler:

  • Foto: Alex Livesy/AP Photo/Arkiv

    Carlsberg føler sig allerede som vinder til EM i Frankrig

    For abonnenter

  • På billedet ses Cees 't Hart, koncernchef i Carlsberg. | Foto: FrieslandCampina/PR

    Fodbold kan gå en hård tid i møde hos Carlsberg

    For abonnenter

  • Carlsberg forlænger med dansk superligaklub

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Photo: Pr / Frellsen
Fødevarer

Frellsen fortsætter stime med tocifrede millionoverskud – men tynges af prispres

Heller ikke 2021/22 blev året, hvor Frellsen fik banket bundlinjen tilbage til niveauet fra før pandemien, og indtjeningen fortsætter i år med at være under pres.
  • Frellsens bundlinje næsten halveret i hårdt kaffeår
  • Kaffedirektør: Kravene til virksomhedsledere er blevet større

For abonnenter

Foto: Rune Pedersen/Politiken/Ritzau Scanpix.
Fødevarer

Kagedirektør ser opbremsning: "Det går ikke så stærkt for tiden"

For abonnenter

Foto: Gorm Olesen
Fødevarer

Penge fra salg af pålægsfabrikker kan havne flere steder

For abonnenter

Photo: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Fiskeri

Dansk lakseopdræt udsteder aktier for trecifret millionbeløb

Foto: Liv Møller Kastrup/JP/Ritzau Scanpix.
Drikkevarer

Carlsberg-topchef: Optimistisk at tro vi kan hæve priser uden noget sker

Som et led i Coops nye strategi – Fremtidens Coop – ændrer Dagli'brugsen navn til Brugsen. Størstedelen af de lokale Dagli'brugsen-butikker er drevet af selvstændige brugsforeninger. | Foto: Bo Amstrup
Detail

Overskudsgraden er gået tilbage hos de selvstændige brugsforeninger

For abonnenter

Læs også

Foto: Liv Møller Kastrup
Drikkevarer

Carlsbergs topchef forudser udfordrende 2023

Væksten fortsatte i 2022 for Carlsberg, men det er ikke givet, at udviklingen fortsætter i samme tempo. Store udfordringer venter forude, siger Cees ’t Hart i forbindelse med bryggeriets regnskab. Opdateret. 

For abonnenter

Foto: Carlsberg / Pr
Drikkevarer

Hjørnesten i Carlsbergs strategi viser slinger i valsen

Frem mod 2027 er premiumkategorien en vigtig faktor for Carlsberg. Men markedsbetingelserne i især Vesteuropa giver udfordringer. Topchef mener dog, at flere nuancer giver kategorien rimelige udsigter.

For abonnenter

Cees 't Hart, adm. direktør i Carlsberg | Foto: Liv Møller Kastrup / Ritzau Scanpix
Drikkevarer

Carlsbergs topchef forventer ikke at sidde strategiperiode ud

Adm. direktør i Carlsberg Cees ’t Hart vil ikke være at finde i spidsen for bryggeriet, når perioden for den nuværende Sail’27-strategi udløber, siger han til Børsen.

For abonnenter

Job

  • Produktionsteknisk Inspektør til Tican i Brørup

  • Adm. Direktør til SEGES Innovation p/s

  • Selvkørende og erfaren Supply Chain Planner søges til international FMCG-virksomhed

Se flere jobs

Seneste nyt

  • Carlsberg undlader nyt aktietilbagekøb for at købe partner ud i Indien – 10.34
  • Lille fald i indtjeningen hos Sveriges største dagligvarekoncern – 10.33
  • Dansk lakseopdræt udsteder aktier for trecifret millionbeløb – 10.06
  • Frellsen fortsætter stime med tocifrede millionoverskud – men tynges af prispres – 09.50
  • Revisor reddede Skare fra konkurs - regning blev aldrig betalt – 09.38
  • Carlsberg: Store investorer venter på exit fra Rusland – 09.24
  • Kagedirektør ser opbremsning: "Det går ikke så stærkt for tiden" – 07.51
  • Carlsbergs topchef forventer ikke at sidde strategiperiode ud – 7. feb.
  • Carlsberg ser interesse fra russiske og internationale købere – 7. feb.
  • Penge fra salg af pålægsfabrikker kan havne flere steder – 7. feb.
  • Carlsberg-topchef: Optimistisk at tro vi kan hæve priser uden noget sker – 7. feb.
  • Barnebarn af jyske pølsevognsejere: Her er den nye ejer af Harry's Place – 7. feb.
  • Stine Bosse genopstiller ikke til Coops bestyrelse – 7. feb.
  • Overskudsgraden er gået tilbage hos de selvstændige brugsforeninger – 7. feb.
  • John Wagner får plads i købmandsfonds bestyrelse – 7. feb.
Flere nyheder

Job

  • Produktionsteknisk Inspektør til Tican i Brørup

  • Adm. Direktør til SEGES Innovation p/s

  • Selvkørende og erfaren Supply Chain Planner søges til international FMCG-virksomhed

Se flere jobs

Watch Job

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Scrum Master with a practical approach

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

Se flere jobs

Kolofon

FødevareWatch
Søg

Sektioner

  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Stine Skriver

stine.skriver@fwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8424

  • Om FødevareWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Job

Abonnement

Prøv FødevareWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

fodevarewatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Læs mere om abonnement her

Adresse

FødevareWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8388

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © FødevareWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
FødevareWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge