FødevareWatch

Schmeichel i spidsen for ny Carlsberg-kampagne

Den danske målmandslegende Peter Schmeichel er blevet annonceret som ny frontfigur for bryggerikoncernen Carlsbergs reklamekampagne i forbindelse med næste sommers fodbold EM i Frankrig.

Foto: Carlsberg/PR

I morgen er alverdens fodboldfans’ øjne rettet mod Paris, hvor der trækkes lod til næste sommers EM-slutrunde i Frankrig. Og forud for den begivenhed har den danske bryggerikoncern Carlsberg, som er sponsor ved turneringen, løftet sløret for en ny marketingkampagne.

Carlsberg har allieret sig med Danmarks vel nok største målmand gennem tiderne, Peter Schmeichel, som var en hovedarkitekterne bag den største rød-hvide fodboldsucces nogensinde, nemlig hjembringelse af EM-trofæet fra Sverige i 1992.

Schmeichel, som er Global Brand Ambassador for Carlsberg, vil tage del i en række events og aktiviteter i tiden op til finalen i årets EM-turnering, hvor fans for mulighed for at møde den store dansker.

”Jeg har samarbejdet med Carlsbergs marketing-hold i et stykke tid nu, og Carlsberg har ikke bare leveret glimrende resultater, de er også fast besluttede på at gøre dette til det bedste EM nogensinde for fansene,” udtaler Peter Schmeichel, der i øvrigt mener at årets turnering vil være ligeså uforudsigelig, som da Danmark højst overraskende løb med trofæet.

Carlsbergs EM-kampagne vil være bygget op om koncernens velkendte ”probably the best”-univers, og man vil lancere en omfattende digital kampagne, som skal sikre interaktion med forbrugerne.

Blandt andet kan fans stemme på deres Carlsberg Man of the Match i hver af kampene. Samtidig er der en række konkurrencer, hvor fans kan vinde VIP-billetter til kampene og muligvis få lov til selv at indtage banen på Stade de Lyon.

Carlsberg føler sig allerede som vinder til EM i Frankrig

Fodbold kan gå en hård tid i møde hos Carlsberg

Carlsberg forlænger med dansk superligaklub

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier