AB Inbev sætter kendte ølmærker til salg

Så er det næsten officielt. Bryggerigiganten bekræfter, at man undersøger mulighederne for at sælge en stribe europæiske ølmærker i et forsøg på at komme konkurrencemyndighederne i møde i forbindelse med Sabmiller-overtagelsen.
Foto: SABMiller/PR
Foto: SABMiller/PR
AF RITZAU FINANS

Bryggerigiganten AB Inbev bekræfter torsdag morgen, at det undersøger et salg af en række af de europæiske ølmærker, som selskabet overtager i forbindelse med fusionen med Sabmiller.

Tidligere i denne uge forlød det i Wall Street Journal, at ølmærker som Peroni og Grolsch kunne komme i spil, og det er netop tilfældet. AB Inbev oplyser, at det vil undersøge et salg af Peroni og Grolsch og de relaterede forretningsaktiviteter i Italien, Holland og Storbritannien. Også det britisk-baserede premiummærke Meantime vil blive forsøgt solgt.

Salget af mærkerne er ikke overraskende betinget af AB Inbevs overtagelse af Sabmiller.

Grolsch er hollandsk og blev etableret helt tilbage i 1615. Siden 2008 har det dog været ejet af Sabmiller. Peroni har italienske rødder, der strækker sig tilbage til 1846.

Bank: Rigtig pris vil gøre opkøb realistisk for Carlsberg

Finanshus: Carlsberg i spil som køber af to europæiske bryggerier

Kendte ølmærker kan komme i spil efter storfusion

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også