FødevareWatch

Carlsberg rider på ryggen af Tuborg i vækstmarkeder

Carlsbergs salgstal er ikke prangende på de asiatiske øl-markeder sammenlignet med Tuborgs, som springer frem. Men den grønne øls succes er en del af en strategi, der skal få de unge øldrikkere ind i Carlsberg-folden på sigt.

Foto: LINDA JOHANSEN/POLFOTO/ARKIV

Først en Tuborg – så en Carlsberg.

Det er lettere at lære kunderne i Asien at drikke øl med en Tuborg end med en Carlsberg. Men lillebroderens store succes er begyndt at smitte af på storebroderens slagstal. Det er en del af en gennemtænkt strategi i kampen om at vinde milliard-ølmarkedet i Asien.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier