FødevareWatch

Populær økoøl bliver en fast del af Tuborg-familien

Normalt er der en prøvetid på tre år, men det har kun taget tre måneder for Carlsbergs seneste økoøl at blive accepteret som en del af Tuborg-familien.

Foto: Jørgen Rudbeck

Helt ekstraordinært har Carlsberg valgt, efter kun tre måneder på markedet, at gøre økoøllen Tuborg Rå til en del af det faste sortiment. Normalt er prøvetiden på tre år for Carlsbergs nye mærker, skriver dagbladet Børsen.

Selvom man hos Carlsberg havde store forventninger til økoøllen, kommer succesen alligevel bag på dem.

"Vi vidste dels fra Northside og Roskilde festivalen i 2014, hvor vi lavede live forbrugertest, og dels fra markedsundersøgelser, at der var en stigende efterspørgsel efter økologiske, rene og naturlige råvarer, men vi havde aldrig forestillet os en kendskabsgrad på 34 pct. blandt øldrikkere på mellem 25 og 50 år efter kun 3 måneder. Det er ret unikt selv her hos Carlsberg,” siger Pernille Arnt, senior innovation manager i Carlsberg Danmark, til Børsen.

Ifølge Nielsen Dagligvare Indeks har Tuborg Rå på de tre første måneder på markedet solgt for 4,9 mio. kr. og indtaget 27 pct. af markedet for økologisk øl i Danmark.

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier