Indien skal være vækstmotor for Pernod Ricard
Den franske spiritusproducent Pernod Ricard, der står bag mærker som Absolut vodka, Jameson whisky og selvfølgelig lakridslikøren Pernod, har store forhåbninger til salget af koncernens produkter i Indien.
Det skriver Reuters.
Pernod Ricard kan mønstre tocifrede vækstrater i Indien, og det håber selskabets direktion ifølge nyhedbureauet vil fortsætte de kommende 5-10 år.
Det indiske marked tegner sig allerede for 9 pct. af omsætningen i selskabet, og det er dermed det tredjestørste marked for Pernod kun overgået af USA og Kina. Men inden længe kan Indien overhale Kina og blive koncernens næststørste marked, ifølge direktionen.
”På grund af den voksende middelklasse og størrelsen på whisky-markedet i Indien, er vi overbeviste om, at vi kan blive ved med at vise tocifret vækst,” siger Pernod Ricards finansdirektør, Gilles Bogaert, til Reuters og tilføjer:
”Det er en rimelig antagelse baseret på vores vækstmønstre, at Indien snart vil overhale Kina salgsmæssigt.”
Kæmpenedskrivning koster på bundlinjen for Pernod Ricard
Pernod Ricard øger sit økonomiske råderum i Indien
Relaterede artikler:
Kæmpenedskrivning koster på bundlinjen for Pernod Ricard
For abonnenter
Pernod Ricard øger sit økonomiske råderum i Indien
For abonnenter