FødevareWatch

Indien skal være vækstmotor for Pernod Ricard

Den franske spirituskoncern Pernod Ricard vil i de kommende 5-10 år fortsætte den imponerende vækst, man ser i salget i Indien. Det folkerige land er godt på vej til at blive koncernens næststørste marked.

Foto: Remy De La Mauviniere/AP/POLFOTO/arkiv

Den franske spiritusproducent Pernod Ricard, der står bag mærker som Absolut vodka, Jameson whisky og selvfølgelig lakridslikøren Pernod, har store forhåbninger til salget af koncernens produkter i Indien.

Det skriver Reuters.

Pernod Ricard kan mønstre tocifrede vækstrater i Indien, og det håber selskabets direktion ifølge nyhedbureauet vil fortsætte de kommende 5-10 år.

Det indiske marked tegner sig allerede for 9 pct. af omsætningen i selskabet, og det er dermed det tredjestørste marked for Pernod kun overgået af USA og Kina. Men inden længe kan Indien overhale Kina og blive koncernens næststørste marked, ifølge direktionen.

”På grund af den voksende middelklasse og størrelsen på whisky-markedet i Indien, er vi overbeviste om, at vi kan blive ved med at vise tocifret vækst,” siger Pernod Ricards finansdirektør, Gilles Bogaert, til Reuters og tilføjer:

”Det er en rimelig antagelse baseret på vores vækstmønstre, at Indien snart vil overhale Kina salgsmæssigt.”

Kæmpenedskrivning koster på bundlinjen for Pernod Ricard

Pernod Ricard øger sit økonomiske råderum i Indien

Moody’s: Indisk stilstand for Carlsberg de næste 18 måneder

Asien og stærk dollar sikrer vækst i Pernod Ricard

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier