Carlsberg booster Brooklyn Brewery

Forskellige events i København skal øge kendskabet til mikrobryggeriet Brooklyn Brewery. Målgruppen er primært de unge, urbane forbrugere.
Foto: Richard Drew /AP/POLFOTO/ARKIV
Foto: Richard Drew /AP/POLFOTO/ARKIV
AF BRITT ESROM

Carlsberg Danmark er i fuld gang med at udbrede kendskabet til det amerikanske mikrobryggeri Brooklyn Brewery. Det sker gennem en række events i hovedstaden under navnet ”Brooklyn Week”, skriver markedsforing.dk

Bag konceptet står Carlsberg Danmark, der distribuerer mikrobryggeriet i Norden, Canada, Frankrig og en stribe andre lande samt reklamebureauet W20 og Brooklyn Brewery.

”Carlsberg Danmark har helt tilbage fra omkring 2003 – i starten via det daværende Carlsberg-datterselskab House of Beer – stået for distributionen af Brooklyn Brewery, men det er først i de senere år, vi for alvor har sat aktiviteter i gang på nordisk plan, ” siger Jonas Bjarkow, ansvarlig for Brooklyn Brewery hos Carlsberg, til mediet.

Nogle af aktiviteterne omfatter blandt andet joint venture-bryggeriet, Nya Carnegie, i Stockholm. Også i Norge er man i gang med at etablere et joint venture-bryggeri.

Carlsberg udvider Brooklyn-samarbejde

Carlsberg: Sverige i god gænge

Carlsberg føler sig allerede som vinder til EM i Frankrig

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også