FødevareWatch

Carlsberg booster Brooklyn Brewery

Forskellige events i København skal øge kendskabet til mikrobryggeriet Brooklyn Brewery. Målgruppen er primært de unge, urbane forbrugere.

Foto: Richard Drew /AP/POLFOTO/ARKIV

Carlsberg Danmark er i fuld gang med at udbrede kendskabet til det amerikanske mikrobryggeri Brooklyn Brewery. Det sker gennem en række events i hovedstaden under navnet ”Brooklyn Week”, skriver markedsforing.dk

Bag konceptet står Carlsberg Danmark, der distribuerer mikrobryggeriet i Norden, Canada, Frankrig og en stribe andre lande samt reklamebureauet W20 og Brooklyn Brewery.

”Carlsberg Danmark har helt tilbage fra omkring 2003 – i starten via det daværende Carlsberg-datterselskab House of Beer – stået for distributionen af Brooklyn Brewery, men det er først i de senere år, vi for alvor har sat aktiviteter i gang på nordisk plan, ” siger Jonas Bjarkow, ansvarlig for Brooklyn Brewery hos Carlsberg, til mediet.

Nogle af aktiviteterne omfatter blandt andet joint venture-bryggeriet, Nya Carnegie, i Stockholm. Også i Norge er man i gang med at etablere et joint venture-bryggeri.

Carlsberg udvider Brooklyn-samarbejde

Carlsberg: Sverige i god gænge

Carlsberg føler sig allerede som vinder til EM i Frankrig

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier