FødevareWatch

AB Inbev overrasker positivt med vækst i USA og Latinamerika

Tredje kvartal bød på overraskende stor vækst for verdens største bryggeri AB Inbev. Især de kendte mærker Stella Artois, Budweiser og Corona solgte godt.

Foto: Amy Sancetta/AP/Ritzau Scanpix

Verdens største bryggeri, AB Inbev, havde pæn organisk vækst i sensommeren, som overraskede analytikerne positivt.

AB Inbev havde i månederne juli, august og september en organisk vækst på 7,9 pct. sammenlignet med samme periode året før, hvilket var en positiv overraskelse, da analytikerne ifølge Bloomberg havde regnet med en vækst på 6,7 pct.

Den organiske vækst i driftsresultatet før af- og nedskrivninger, EBITDA, var på 9,6 pct., hvor der var ventet en fremgang på 9,4 pct.

EBITDA-overskuddet lød på 4,4 mia. dollar. Indtjeningen var dermed ikke helt så stor, som analytikerne på forhånd havde ventet, da der ifølge Bloomberg News var ventet et overskud på 4,5 mia. dollar.

Bryggeriet fremhæver selv en stærk udvikling i USA, Mexico og Latinamerika, hvor der blandt andet har været et godt salg af mærkerne Stella Artois, Budweiser og Corona.

Selskabet skriver selv, at den pæne organiske vækst skal ses i lyset af et let sammenligningsgrundlag i forhold til tredje kvartal året før, hvor det Belgien-baserede bryggeri var ramt af en række udfordringer i USA, Brasilien og Mexico.

AB Inbev er i øjeblikket ved at nå til enighed med konkurrenten Sabmiller om en fusion, der vil skabe verdens med afstand største bryggeri.

Sydbank: Unibrew-konkurrents salg tyder på svage ølmarkeder

AB Inbev udskyder deadline for Sabmiller-tilbud

Sabmiller ønsker mere tid til fusion med AB Inbev

Alle venter på asiaternes nye ølsmag

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier