FødevareWatch

Sealand Birk: ’Der er gået monopol i den danske detailsektor’

Mens eksporten går over al forventning for Sealand Birk, har birkevandsproducenten problemer med at slå igennem på hjemmemarkedet. Ifølge direktøren er det svært for nichemærker at få hyldemeter i de danske supermarkeder. 

Foto: Ole Lind

Med historie og produkt på plads er den økologiske birkevandsproducent Sealand Birk klar til at indtage det danske marked. Dog er det sværere end forventet at komme på hylderne i de danske supermarkeder.

Mit indtryk er, at der er gået lidt monopol i den danske detailsektor. Det er ganske enkelt for svært for nicheproducenter med færre penge til markedsføring at få foden ind. Og det er en skam, for vores produkt passer perfekt ind til den danske forbrugers ønske om rene, økologiske produkter"

Lars Aarup Poulsen, adm. direktør i Sealand Birk

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier