FødevareWatch

11 selskaber sidder på over 90 pct. af USA’s ølsalg

Selvom specialbryggerierne tordner frem i Guds eget land, så er det stadigvæk ganske få, store aktører, som sidder på næsten hele markedet.

Foto: SABMiller/ PR

Det er ikke kun herhjemme at specialøl er ved at blive big business. I USA har trenden været klar i længere tid, og flere og flere såkaldte craft breweries har set dagens lys i de senere år. Men til trods for den udvikling og det faktum, at de store aktører er begyndt at reagere ved at opkøbe sine mindre konkurrenter, så er det stadig de store, der sidder på stort set hele markedet.

Det skriver erhvervsmediet MarketWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier