11 selskaber sidder på over 90 pct. af USA’s ølsalg

Selvom specialbryggerierne tordner frem i Guds eget land, så er det stadigvæk ganske få, store aktører, som sidder på næsten hele markedet.
Foto: SABMiller/ PR
Foto: SABMiller/ PR

Det er ikke kun herhjemme at specialøl er ved at blive big business. I USA har trenden været klar i længere tid, og flere og flere såkaldte craft breweries har set dagens lys i de senere år. Men til trods for den udvikling og det faktum, at de store aktører er begyndt at reagere ved at opkøbe sine mindre konkurrenter, så er det stadig de store, der sidder på stort set hele markedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også