FødevareWatch

Cult vil have fat på kineserne

Manden bag energidrikken Cult har ikke længere stor fremgang på det danske marked for søde energidrikke. Efter fejlslagen afrikansk satsning, vil man nu have fat i den voksende kinesiske middelklasse.

Foto: Presse

Efter et 2014 der på nærmeste er gået i nul for Brian Sørensen og Cult, er han og det velkendte danske brand inden for energidrikke nu klar til at indtage Asien og nærmere bestemt Kina. Her tester Cult for øjeblikket i 330 kinesiske supermarkeder i en kæde, der har 4000 butikker på landsplan.

Det skriver Børsen.

"Der er mange i Kina, som ikke kommer til at få et stort hus eller en stor bil, men de vil alle sammen gerne have følelsen af noget eksklusivt," siger stifter og bestyrelsesformand Brian Sørensen til avisen og tilføjer:

"Mange af kineserne er også enebørn, så de har alle sammen en trang til at hævde sig. Det er sjovt at se."

Regnskabet for 2014 er præget af den afmatning, der er sket på mere hjemlige markeder i de senere år, på et minimalt salg i Afrika og på høj husleje i det nybyggede domicil uden for Aarhus. Resultatet er minimeret fra 6,6 mio. kr. i 2013 til 1,5 mio. kr. i 2014.

Cults afrikanske eventyr er forsinket

Kontroversiel energidrik hyrer håndboldstjerne

Eksporten er i udbrud

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier