FødevareWatch

Heineken ryster posen i toppen

Heineken lancerer en forårsrengøring af de administrative funktioner og rykker rundt på flere regioner. Det fortæller det hollandske storbryggeri tirsdag.

Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau/arkiv

Heineken laver nu om på en række administrative poster og rykker rundt på flere regioner.

Tiltagene sker for at give forretningen bedre mulighed for at fokusere på vækstmuligheder og mere adræt og omkostningseffektiv i at reagere på kundernes behov, forklarer Heineken i en pressemeddelelse.

Først og fremmest ændres ledelsen, så stillingerne som marketingchef og salgschef slås sammen til én, og rollen som strategichef udfases. Både den hidtidige marketingchef, Alexis Nasard, og strategichefen, Chris Barrow, forlader desuden Heineken.

Samtidig reorganiseres den geografiske opdeling, så den nu består af fire regioner. De to europæiske regioner slås sammen til én med særligt fokus på EU-området. Afrika, Mellemøsten, Rusland og Hviderusland bliver til én region, mens der ikke laves om på de hidtidige regioner for Nord- og Sydamerika eller Asien-Stillehavet.

Alt i alt forventer Heineken, at ændringerne vil bidrage til bryggeriets mål om at øge sin driftsmargin med omkring 0,4 pct.point om året på mellemlang sigt.

Carlsberg-konkurrent frygter svækket konkurrence i Grækenland

Harboes Bryggeri op i nyt gear

Tiger-øllen står på spring til det amerikanske marked

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier