Tiger-øllen står på spring til det amerikanske marked

Den hollandske bryggerikoncern Heineken har store ambitioner for øllen Tiger Beer, som man vil tredoble salget af på det amerikanske marked i løbet af de kommende fem år.
Det skriver Channel News Asia.
Mens ambitionerne er store for det amerikanske marked, så har den hollandske koncern også rettet sigtekornet mod vækst i Kina, afslører Kenneth Choo, der er regional direktør for Singapore, Indokina & Eksport i Heineken Asia Pacific.
”USA er et vigtigt marked for os. Vi har endnu ikke helt færdiggjort integrationen i Heinekens netværk, så volumenerne er stadig små. Vi håber i hvert fald at tredoble vores nuværende volumener i USA indenfor fem år. I Kina satser vi på at fordoble vores volumen,” siger han til Channel News Asia.
Tiger Beer er yderst populær i Asien og især i Singapore, hvor øllen blev lanceret tilbage i 30erne. Heineken købte rettighederne til øllen, som nu sælges i mere end 60 lande, gennem sit opkøb af Asia Pacific Breweries i 2012 for 7,9 mia. dollars.
Heineken bruger milliarder på nyt mexicansk bryggeri
Heineken gennemfører salg og giver pengene til aktionærerne