FødevareWatch

Tiger-øllen står på spring til det amerikanske marked

Den hollandske bryggerikæmpe Heineken har store vækstplaner for den asiatiske øl Tiger på det amerikanske marked.

Foto: Wong Maye-E/AP Photo/Polfoto

Den hollandske bryggerikoncern Heineken har store ambitioner for øllen Tiger Beer, som man vil tredoble salget af på det amerikanske marked i løbet af de kommende fem år.

Det skriver Channel News Asia.

Mens ambitionerne er store for det amerikanske marked, så har den hollandske koncern også rettet sigtekornet mod vækst i Kina, afslører Kenneth Choo, der er regional direktør for Singapore, Indokina & Eksport i Heineken Asia Pacific.

”USA er et vigtigt marked for os. Vi har endnu ikke helt færdiggjort integrationen i Heinekens netværk, så volumenerne er stadig små. Vi håber i hvert fald at tredoble vores nuværende volumener i USA indenfor fem år. I Kina satser vi på at fordoble vores volumen,” siger han til Channel News Asia.

Tiger Beer er yderst populær i Asien og især i Singapore, hvor øllen blev lanceret tilbage i 30erne. Heineken købte rettighederne til øllen, som nu sælges i mere end 60 lande, gennem sit opkøb af Asia Pacific Breweries i 2012 for 7,9 mia. dollars.

Heineken bruger milliarder på nyt mexicansk bryggeri

Heineken gennemfører salg og giver pengene til aktionærerne

Hollandsk Carlsberg-rival overrasker med højt udbytte

Græsk sammenbrud værst for Heineken

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier