Tiger-øllen står på spring til det amerikanske marked

Den hollandske bryggerikæmpe Heineken har store vækstplaner for den asiatiske øl Tiger på det amerikanske marked.
Foto: Wong Maye-E/AP Photo/Polfoto
Foto: Wong Maye-E/AP Photo/Polfoto

Den hollandske bryggerikoncern Heineken har store ambitioner for øllen Tiger Beer, som man vil tredoble salget af på det amerikanske marked i løbet af de kommende fem år.

Det skriver Channel News Asia.

Mens ambitionerne er store for det amerikanske marked, så har den hollandske koncern også rettet sigtekornet mod vækst i Kina, afslører Kenneth Choo, der er regional direktør for Singapore, Indokina & Eksport i Heineken Asia Pacific.

”USA er et vigtigt marked for os. Vi har endnu ikke helt færdiggjort integrationen i Heinekens netværk, så volumenerne er stadig små. Vi håber i hvert fald at tredoble vores nuværende volumener i USA indenfor fem år. I Kina satser vi på at fordoble vores volumen,” siger han til Channel News Asia.

Tiger Beer er yderst populær i Asien og især i Singapore, hvor øllen blev lanceret tilbage i 30erne. Heineken købte rettighederne til øllen, som nu sælges i mere end 60 lande, gennem sit opkøb af Asia Pacific Breweries i 2012 for 7,9 mia. dollars.

Heineken bruger milliarder på nyt mexicansk bryggeri

Heineken gennemfører salg og giver pengene til aktionærerne

Hollandsk Carlsberg-rival overrasker med højt udbytte

Græsk sammenbrud værst for Heineken

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også