Koreansk frontløber vil udvide paletten

Koreas største bryggeriselskab, Oriental Brewery, har store planer for at udbygge sin portefølje af produkter, som sælges i hjemlandet.
Det skriver mediet Korea Times.
Oriental Brewery blev opkøbt af verdens største bryggeriselskab, den belgisk-baserede, multinationale Carlsberg-rival Anheuscher-Busch InBev, for 5,8 mia. dollars i april sidste år, og i november blev det koreanske selskabs topchef skiftet ud, da Frederico Freire overtog posten fra Chang In-soo.
Den nye direktør forklarer til mediet, at selskabet vil begynde at importere langt flere ølprodukter fra sin nye ejer, ligesom man har planer om at gøre sin egen øl Cass til et af de ti største ølbrands i Asien indenfor to år - og det er især indenfor én kategori, at udvidelserne skal ske.
”Forbrugerne her vil have nye smagsvarianter og nye produkter. Derfor overvejer vi, at hente flere produkter fra premium-segmentet fra udlandet. Vi prøver at lære forbrugernes behov at kende og finde ud af hvilke typer øl, der passer bedst til det koreanske marked,” siger Frederico Freire til Korea Times.
Oriental Brewery importerer og sælger allerede øllen Corona, der produceres af AB InBevs datterselskab Grupo Modelo, samt en række andre udenlandske øl på det koreanske marked.
Spiritusgigant får nedsat koreansk milliardbøde
Bryggerigigant vil udfordre elefantøllen i Indien
En femtedel af kinesisk bryggeri sat til salg
Vi har opfundet en helt ny øl til Burma