FødevareWatch

Tesco løber tør for Schweppes efter Coca-Cola-konflikt

Den britiske detailgigant har ikke længere Schweppes på hylderne i sine butikker pga. en konflikt med Coca-Cola om prisen på produkterne.

Foto: Tesco/PR

Storbritanniens største detailkæde, Tesco, har ikke længere sodavand af mærket Schweppes på sine hylder, da koncernen er røget i clinch med den amerikanske drikkevarekæmpe Coca-Cola pga. indkøbspriserne på produkterne.

Det skriver avisen The Telegraph.

I alt er der tale om 25 produktlinjer, som Tesco nu ikke længere har på hylderne, skriver avisen.

Den pressede supermarkedsgigant er godt i gang med at genforhandle sine aftaler med leverandører, og her forsøger Tesco at forhandle sig frem til lavere priser. Ifølge selskabet burde leverandørerne sænke sine priser pga. lavere råvarepriser.

Men ved forhandlingerne med Coca-Cola har den amerikanske drikkevarekæmpe tilsyneladende bedt Tesco om at hæve priserne på selskabets varer, hvilket detailkæden har sagt klart nej til. Og det skulle være grunden til at leverancerne af Schweppes til Tescos butikker og lagre for onlinedelen er blevet suspenderet, skriver The Telegraph med henvisning til oplysninger fra The Grocer.

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier