FødevareWatch

Coca-Cola i nye nazi-problemer

For kort tid siden gik en Twitter-kampagne frygteligt galt for Coca-Cola, da den blev kædet sammen med Adolf Hitlers ’Mein Kampf’. Nu er den amerikanske læskedrikgigant igen løbet ind i nazi-problemer.

Foto: Thomas Borberg

Den amerikanske læskedrikkæmpe Coca-Cola har ikke været alt for heldig på reklamefronten for nylig.

Under Super Bowl i starten af februar slog en Twitter-kampagne frygteligt fejl, da den ufrivilligt blev kædet sammen med citater fra Hitlers ’Mein Kampf’.

Coca-Cola lavede nuttede dyr ud af Hitler-citater

Og nu er koncernen så igen blevet tvunget til at trække en reklamekampagne tilbage pga. associationer til det nazistiske regime i Europa i 1940'erne.

Det skriver Washington Times.

Coca-Cola er således blev presset til at fjerne en videoreklame for Fanta fra internettet. Reklamen fejrede 75-års jubilæet for appelsinsodavanden under navnet ”The Good Old Times”.

Dette navn hentyder til, at Fanta blev skabt i 1941 i Tyskland, ”da ressourcerne til den elskede Coca-Cola var sparsomme”. Derfor skabte koncernen Fanta som et alternativ.

”For at fejre Fanta vil vi give dig følelsen af de gode gamle dage tilbage,” fortsætter speaken i reklamen, uden dog at nævne, at ”de gode gamle dage” var midt i de år, hvor Hitler og hans tropper var godt i gang med at erobre Europa og slå flere millioner jøder ihjel i Holocaust.

Harmen over den uheldige reklame har været stor i USA, og det har altså fået Coca-Cola til at fjerne reklamen igen, skriver Washington Times.

Coca-Cola overvejer mexicansk fremtid efter gidseltagning

Royal Unibrew og AGF indgår stor sponsoraftale

Bill Gates dropper McDonald’s og Coca-Cola

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier