FødevareWatch

Prosecco giver champagnen baghjul

Amerikanerne er vilde med den italienske prosecco, som oplever stærke salgsrater i forhold til den klassiske champagne.

Foto: BRUNO FAVA

Den italienske pendant til champagne, prosecco, er i den grad blevet populær hos amerikanerne.

Salget af champagne i USA er steget med 6 pct. i gennem 2014 frem til 6. december, imens salget af prosecco er steget med ekstreme 32 pct. i samme periode. Det skriver Aktiefokus.

Salget af champagne toppede i 2006 med et salg på 23,2 mio. flasker årligt, men efterfølgende dykkede champagnesalget med 42 pct. til 12,5 mio. flasker ifølge analysehuset AC Nielsen.

Prosecco har leveret salgsvækst over de seneste fem år.

19-årig aflurede vennerne og brugte opsparingen på champagne

Østrig vil være kendt for top-bobler

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier