Prosecco giver champagnen baghjul

Amerikanerne er vilde med den italienske prosecco, som oplever stærke salgsrater i forhold til den klassiske champagne.
Foto: BRUNO FAVA
Foto: BRUNO FAVA

Den italienske pendant til champagne, prosecco, er i den grad blevet populær hos amerikanerne.

Salget af champagne i USA er steget med 6 pct. i gennem 2014 frem til 6. december, imens salget af prosecco er steget med ekstreme 32 pct. i samme periode. Det skriver Aktiefokus.

Salget af champagne toppede i 2006 med et salg på 23,2 mio. flasker årligt, men efterfølgende dykkede champagnesalget med 42 pct. til 12,5 mio. flasker ifølge analysehuset AC Nielsen.

Prosecco har leveret salgsvækst over de seneste fem år.

19-årig aflurede vennerne og brugte opsparingen på champagne

Østrig vil være kendt for top-bobler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også